SeMnE la Big Mamou (Cronica de concert septembrie 2008)

Undeva, in viitorul apropiat se face aproape un an de la prima repetitie SeMnE la care am asistat. Intre timp, formula formatiei s-a schimbat, baietii au evoluat si au avut 6 concerte.

Ultimul concert al formatiei a fost sustinut in Big Mamou, la sfarsitul saptamanii trecute, si a reusit sa ma convinga cu siguranta de un lucru: trupa SeMnE a crescut, si a inceput sa se lege. Sa sune frumos, sa aiba oameni care comunica intre ei pe scena si sa faca un show pe cinste. Cei cinci membrii (Adrian Tanase – Tapinarii – voce, Mysha-Za’Duff-chitara, Alfu – chitara, Ramon – bass, Cornel – tobe) si-au inceput cantarea undeva in jurul orei 22.30, increzatori in ceea ce avea sa urmeze, mai ales ca la concertul anterior (Iron City), chiar daca au avut ceva probleme cu sunetul, reusisera sa faca o treaba buna. Din pacate, nu am facut un playlist, pentru a va prezenta toate piesele , insa cu siguranta cel putin dintre ele raman in mintea spectatorului. Astfel, pentru inceput au fost prezente piesele „Sin” si o piesa care cred ca se numeste „Death”, piese numai bune de destins atmosfera si se intrat „in the mood”. Recunosc, SeMnE e o trupa buna de ascultat in picioare, pentru a te putea misca sau pentru a da din cap. Urmatoarele piese sunt din categoria „piese care sigur vor fi fredonate de copchii prezenti pe la concerte”: „Miss you” si „Restless” si probabil vor fi printre primele piese de promovat de pe primul album al SeMnElor. Piese care se retin repede, cu versuri nu foarte complicate, dar piese faine. Asa…cred ca a urmat „Black Unicorn”, una din piesele care mie, personal, imi plac foarte mult. Si una dintre primele piese „puse in scena” de trupa. La capitolul „coveruri”, baietii au cantat „Ain’t no sunshine” (stitati ca nenea care a compus piesa asta a zis ca e pentru prima data in viata lui cand recunoaste ca a pierdut ceva?) si „Seductie” (piesa cantata de Directia 5, pe albumul „Pantofi de lac”, pe vremea cand formatia sus-numita facea muzica buna). Trebuie sa spun, oricat de subiectiv ar fi, ca dublul Tanase-Mysha pe voce, si instrumentalul piesei o fac sa sune genial. Mi-a placut la nebunie Seductia a la SeMnE. Si tot la capitolul „ne place, si ne place rau de tot”, e piesa care are mari sanse sa nu ramana numai favorita lui Mysha ci si a mai multora dintre ascultatori (in urma unui scurt sondaj la fata locului): „Fum”. Finalul de concert a insemnat piesa „Politica” iar la bis o piesa foarte draga mie „When a blind men cries”. Si a mai insemnat ceva: un final de exceptie cu solo-uri ale baietilor, cu Mysha care a acoperit juma de scena cantand la bass si apoi la tobe, in timp ce Tanase isi exersa degetele pe electrica lui Mysha. Nebunie, ce sa mai!

Concluzie 1: Concert frumos, sonorizare buna (cu multumiri lui Johnnie Macelaru’ – cei de la FolkFrate il stiu – pentru ajutor si pentru stat pe langa mixer), mai buna decat ma asteptam de la Big Mamou (sa ziceam ca am fost la o serie de concerte care au avut probleme serioase cu sunetul acolo), o trupa care merita sustinuta, vazuta, ascultata macar o data, un show care reusea sa te tina cu ochii lipiti de scena (din varii motive: vocea inegalabila a vocalului, curiozitatea de a vedea daca Mysha poate sa cante cu tot parul in ochi, modul inegalabil al lui Alfu de a fuma in coltul gurii, tobele lui Cornel sau bassul lui Ramon). Pentru cei care i-au auzit acum un an, in Club A: merita sa ii vedeti acum, pentru ca acum sunt o formatie in adevaratul sens al cuvantului. Pentru cei care nu i-au vazut niciodata: ia miscati-va voi spre urmatorul concert SeMnE. Imi asum palmele peste ochi si reprosurile daca nu o sa va placa.

Concluzie 2: Bravo, baieti!

Anunțuri

Lasă un răspuns