O incercare de schimbare…

Pentru cei care s-au lovit macar o data de copilul unui prof. La propriu sau la figurat.

Pentru cei care au trait momente cand copilul X lua 10 la un examen, cu toate ca nu trecuse pe la cursuri, in timp ce studentul normal isi tocea nervii

Pentru cei care nu vor profi incompetenti sau ridicati pe spatele titlului de academician al taticului.

semnati aici (Petitie pentru Ministerul Educatiei – Nu nepotismului universitar)

6 gânduri despre &8222;O incercare de schimbare…&8221;

  1. un fost coleg de liceu a avut nesansa ca matusa lui sa ne fie profesoara de romana. invariabil, avea cele mai multe note si erau si cele mai proaste, pt ca il asculta mereu la chestii nasoale.

    intr-un an de generala, profa de franceza mi-era apropiata familial si a trebuit sa invat cu forta pentru ca ma turna mereu. cele 3 cuvinte pe care le mai stiu acum, din cauza ei sunt.

    nu semnez petitia. e pe sistemul „sa moara si capra vecinului”.

  2. Razna, e alegerea ta sa semnezi sau nu. Dar pana la urma nu e vorba de profi care iti sunt parinti, ci de profi-parinti (sau unchi,nepoti) care te ajuta sa ajungi profesor la randul tau, chiar daca tu esti un incompetent si un agramat. Imi pare rau, dar e o realitate. Am vazut-o, si, din pacate, nu o data. E vorba de faptul ca nu mi se pare normal ca un post de asistent universatar sa fie ocupat de baiatul „doamnei profesor universitar”, cu toate ca sunt (si se stie ca sunt) oameni mai competenti decat el. Despre asta e petitia. Despre a nu (mai) permite accesul spre statutul de „dascali” al unora care sunt vai de ei. Dar, cum spuneam…e alegerea ta
    Toate bune

  3. eu sunt de acord cu tine, dar nu poti generaliza fenomenul. iti zic c-am vazut si si am auzit si de situatii invers: fii-profesori mai buni decat parinti-profesori. chiar pe aceleasi domenii!

    sa presupunem ca tot efortul se materializeaza intr-o lege care interzice nepotismul. pai nu inseamna discriminare? cred ca e la fel ca o eroare juridica care inculpa un nevinovat, fata de una care disculpa un vinovat.

    una peste alta, trebuie sa invatam ca sunt uscaturi in toate padurile, dar asta nu inseamna sa arzi padurea, ci s-o cureti.

  4. Din pacate, tot ce am vazut pana acum (copii-profi, care profesau in aceiasi institutie cu parintii-unchii-matusile), la nivel universitar (asta ca sa fie foarte clar unde bat), mi-a lasat un gust amar, sau poate un dez-gust.
    Trebuie sa recunosti ca mediul universitar e unul destul de inchis si unde se accede destul de greu, si tocmai de-asta in mediul asta nu consider ca nepotismul are ce cauta. Competentele cuiva nu tin de faptul ca mama sau tata (sau orice ruda vrei) sunt academicieni-profesori. Or, din pacate, se pare ca asta conteaza mai mult decat e necesar. Da, si eu i-am vazut pe unii din copiii profilor mei de liceu predand. Si nu pot spune ca nu predau bine. Insa, din punctul meu de vedere cel putin, nu poti compara profii din mediul universitar cu cei din pre-universitar. Mi se pare ca seamana cu a compara mere cu pere.

  5. exemplele mele cu profii si fii lor erau de la poli si ase. totusi, legat de comparatie nu vad de ce sunt mere si pere. chiar si asa, pana la urma tot in copac cresc.

    mai stii fabula cu „puterea obisnuintei”? cam asa suna si petitia.

  6. Well, tu ai fost un tip norocos ca ai gasit astfel de cazuri. Unul din putinii pe care ii stiu. Dupa cum spuneam, petitia asta nu te obliga nimeni sa o semnezi, eu am pus-o acolo pentru ca mie (personal) mi se pare o initiativa ok, si pentru ca, daca mai sunt si altii care cred la fel, sa poata semna. Nu am obligat pe nimeni sa o semneze si nici nu as putea sa fac asta.
    Toate bune,

    Oana

Lasă un răspuns

