Dependenti de dependente (sau Mama lor de stiri de interes national!)

Citeam deunazi un articolas (initial foarte amuzant, ulterior…nu) despre dependenta de cumparaturi (asta in timp ce incercam sa imi beau cafeaua de dimineata si sa imi mut chestiile dintr-o geanta in alta, in timp ce pisica imi punea piedica prin bucatarie). Tot felul de doamne si domnite care isi expuneau ultimele cumparaturi, ‘nespe mii de perechi de pantofi, cercei, bratari, si toale din Milano, Paris, Londra sau NY (neaparat toate dupa ultimele tendinte in moda, ca altfel nu se poate). Si vorbeau cu dezinvoltura despre sumele deloc mici cheltuite prin magazinelele astea. La vreo 10 minute dupa, butonand televizorul in cautarea stirilor, dau de un reportaj unde se discuta aceeasi problema: dependenta de cumparaturi. Si am aflat cum ca exista si terapii speciale de grup pentru asa ceva…

What’s wrong with you people? Adica, sincera sa fiu cred ca sunt alte probleme de care se pot ocupa psihologi decat de boala unora de a isi arunca toti banii (ai lor, ai sotului, ai amantului whatever…) pe toale si doar de dragul de a fi „fashion icons” (cred ca asa se numesc). Sunt oripilata de faptul ca nimeni nu are curajul sa vorbeasca, in Romania, la un post public, despre copii autisti (da, ei exista si nu sunt putini, din pacate) sau despre centre pentru copii cu handicap. Iar ceea ce vezi sunt mai degraba niste povesti atat de siropos spuse ca par a fi scrise de producatorii de telenovele si nu de jurnalisti. (paranteza fara legatura directa cu subiectul: mi se pare de prost-gust sa aduci, de exemplu, asemenea copiii la o emisiune de genul Dansez pentru tine. Sunt de acord ca prin asta se poate face un bine, doar e un fel de mediatizare, dar se poate face mai mult rau prin exploatarea unor copiii care oricum sunt bolnavi – dar asta e din alta parte). 

Ok, recunosc: sunt femeie. Si da, si mie imi place sa am haine dragute in sifonier, sau sa imi iau un parfum bun. Da’  nu inteleg de ce trebuie sa apara la televizor tot felul de asa zisi domni si asa-zise doamne si sa se planga „Vai, imi dau tot salariul pe haine. Nu stiu cum sa scap de asta”. Simplu: ia incearca sa faci ceva util cu banii aia: ajuta un copil, sau doneaza-i, sau cumpara carti pentru biblioteca scolara de la Cocarlatii din Deal.

Pana la urma fiecare dintre noi avem micile noastre dependente, mai mult sau mai putin daunatoare. Dar nu trebuie sa le dam la TV sa le vada lumea. Ar fi chiar penibil sa vad un reportaj despre oamenii dependenti de cumparatul de carti (stiu cativa care nu mai mananca 2 zile doar pentru ca vor o anume carte) si trimisi la psiholog din cauza asta. Sau despre dependentii de ciocolata (ma numar printre ei).

Si apropo de dependente, uite ca ieri am vrut sa fiu in-dependenta si sa imi achizitionez cate ceva nou. Nu de alta, dar naveta cu trenu’ inseamna mai multe carti necesare. Si uite asa m-am ales cu Radu Pavel Gheo (Dexul si sexul – o colectie de articolase scrise cu o ironie si un simt critic incredibil. La prima vedere, amuzante. Numai pana te loveste adevarul din ele, si atunci aproape te apuca plansul) si Silvia Plath (Clopotul de sticla – am luat-o pentru ca am citit undeva ca e un fel de Lanul cu secara al anilor ’50, un Hemingway la feminin. Lanul cu secara mi-a schimbat un pic din structura interna, acum vreo 6 ani. Vedem ce poate sa faca tanti asta).

Deci…imi recomanda cineva un psiholog bun, pentru a ma trata? Sau macar sa vina un jurnalist la mine, ma ofer studiu de caz pentru viitorul sau articol/viitoarea sa emisiune. Parol!

(Deci2 – promit ca de acum inainte nu ma mai incerc sa ma uit dimineata la stiri. Nici sa citesc ziare. Mai bine vorbesc cu pisica. Ea inca nu e dependenta…)

LE: In timp ce incercam sa gasesc cateva informatii pentru un articol de newsletter am dat peste urmatorul site: http://www.engrish.com/. Vi-l recomand cu cea mai mare raceala (nu de alta, dar e cald afara destul), pentru o pauza de ras. Despre cum dorinta de a traspune sloganurile publicitare jaoneze in engleza conduce catre rezultate de genul:

Gata, gata, acum chiar ma duc sa scriu articolul. Promit!

Lasă un răspuns

